Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
CROSS-over gaat over een kunstveld dat de grenzen oversteekt. Meer bepaald naar de wereld van de media en technologie. Zoals hun voorgangers werken hedendaagse kunstenaars werken met de materialen van hùn tijd: het internet, gps, RFID of nanotechnologie. Samen met programmeurs, vormgevers en onderzoekers creëren ze nieuwe uitdrukkingsvormen, nieuwe relaties met het publiek en nieuwe vormen van bewaren en ontsluiten. Heel wat kunstenaars hebben zich toegelegd op deze (nieuwe) media om kunst te maken. Films op internet, virtuele ervaring in het theater, culturele plekken die live met elkaar verbonden worden, verhalen in de vorm van een game, installaties, interactieve poëzie enz. behoren tot de mogelijkheden Zowat alle belangrijke binnen- en buitenlandse cultuurhuizen en organisaties geven er een plaats aan zoals filmfestivals, theaters, kunstencentra, tijdschriften, musea en ook de publieke omroep. Het is belangrijk deze nieuwe praktijken te duiden opdat ze nog beter doorstromen naar andere vertoners en domeinen. De publicatie richt zich tot iedereen met interesse in kunst en cultuur en hoe ze veranderen onder de invloed van media en technologie in de kennis- en informatiemaatschappij.
België --- Vlaanderen --- Multimedia (Art) --- art criticism --- kunstbeschouwing --- media --- Art --- Audiovisual methods --- Kunst --- Mass media and the arts --- Art and technology --- Médias et arts --- Art et technologie --- Massamedia (media) --- Technologie --- cultuur --- kunst --- mediakunde --- technologie --- 7.08 --- 700.1 --- blogs --- informatiemaatschappij --- mediakunst --- videokunst --- 791.5 --- eenentwintigste eeuw --- kunst en technologie --- nieuwe media --- 7.039(493) --- Beeldende kunst ; media ; technologie ; Vlaanderen ; 2000-2008 --- Kunst en technologie --- Mediakunst ; België --- 7.039 <493-17> --- Multi media (Art) --- Arts --- kunst - hybride kunstvormen --- beeldende kunst, encyclopedische werken .. --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 ; België --- Hedendaagse kunststromingen.Post-moderne kunst--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Kunsten --- Media --- Cultuur --- Participatie --- België --- Mediakunst ; België --- beeldende kunst, encyclopedische werken --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 ; België --- Hedendaagse kunststromingen.Post-moderne kunst--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- anno 2000-2009 --- Flanders --- Toerisme --- Maatschappij --- Emigratie
Choose an application
Al zes decennia is het Autotechnisch Zakboek van Bosch de betrouwbare raadgever voor de voertuigtechnicus. Het zakboek heeft inmiddels - in meerdere talen - een oplage van 1 miljoen exemplaren bereikt. De nieuwe 5e druk biedt de geïnteresseerde inzicht in de laatste stand van de voertuigtechniek. Het boek bevat 986 pagina's en 8 nieuwe en 3 herziene onderwerpen. Inhoudsopgave: Grootheden en eenheden; Omrekening van eenheden; Basisvergelijkingen van de mechanica; Trillingeb; Technische optica; Akoestiek; Hydrostatica; Stromingsmechanica; Warmte; Elektrotechniek; Elektronica; Mechatronica; Sensoren; Actuatoren; Elektrische machines; Wiskunde; Finite-Element-methode; Kwaliteit; Technische statistiek; Betrouwbaarheid; Stuur- en regeltechniek; Gegevensverwerking in voertuigen; Microcomputer; Periodiek systeem der elementen; Eigenschappen van materialen (metaal, niet-metaal); Smeermiddelen; Tribologie; Brandstoffen; Materialen; Corrosie en corrosiebescherming; Warmtebehandeling; Hardheid; Toleranties; Glij- en rollagers; Tandwielen en vertandingen; Riemoverbrenging; Kettingaandrijving; Basisregels boutbevestinginstechniek; Schroefdraad; Verbindingstechniek; Plaatbewerking; Eisen voor wegvoertuigen; Eisen betreffende de brandstof; dynamiek van de motorvoertuigen; Klimatologische belasting van het voertuig; Verbrandingsmotoren; Zuigermotoren met interne verbranding; Aandrijving van zuigermotoren; Ervaringswaarden en berekeningen; Zuigermotor met uitwendige verbranding; De wankel-draaizuigermotor; Gasturbine; Motorkoeling; Het brandstoffilter; Luchtvoorziening; Emissiereductiesystemen; Uitlaatsysteem; Motorsturing bij ottomotoren; Vermindering van schadelijke uitlaatgassen bij ottomotoren; Aardgasaandrijving; Alcoholaandrijving; Waterstofaandrijving; Motorregeling bij dieselmotoren; Verstuivers en verstuiverhouders; Uitlaatgassen voor dieselmotoren; Starthulpapparatuur; Startinstallatie; Elektrische aandrijving; Hybrideaandrijving; Brandstofcellen; Aandrijflijn; Vering; Wielophanging; Wielen, Banden; Stuurinrichting; Remsystemen; Voertuigconstructie vrachtwagens, Lichttechniek, Akoestische signalering; Diefstalalarminstallaties; Ruitenreiniging: Verwarming en klimatisering van het interieur; Instrumenten; Autoradio; Inparkeersystemen; Tachograaf; Navigatiesystemen, Verkeerstelematica; Mobiele telefonie; Voertuiginformatiesystemen; Veiligheidssystemen; Comfortsystemen; Voertuigpneumatiek; Schemasymbolen voor de voertuigelektriciteit; Functioneel schakelschema; Leidingberekening; Stekerverbindingen; Het boordnet; Wisselstroomdynamo; CARTRONIC; Elektromagnetische Compatabiliteit (EMC) en radio-ontstoring
autotechniek --- autotechniek; formules --- naslagwerk --- (zie ook: automechanica) --- Motorcars engineering --- bouten --- akoestiek --- brandstofcellen --- H (waterstof) --- smeermiddelen --- tribologie --- radio (technologie) --- auto's --- dieselmotoren
Choose an application
Baudelaire in Cyberspace bundelt een tiental dialogen tussen filosoof Antoon Van den Braembussche en beeldend kunstenaar Angelo Vermeulen, die alle voor een breed publiek bestemd zijn. Ze behandelen verschillende actuele thema’s, zoals de verhouding tussen kunst en wetenschap, de malaise in de kunst, geweld in media, de filosofie van computer games, engagement en betrokkenheid, de esthetische ervaring en de kunst van het onzegbare.
Art --- Philosophy and psychology of culture --- cultuurfilosofie --- kunst --- kunst en wetenschap --- nieuwe media --- kunst en technologie --- Vermeulen Angelo --- kunsttheorie --- esthetica --- 7.071 VERMEULEN --- 7.07 --- 7.01 --- Beeldende kunst ; 21ste eeuw ; Angelo Vermeulen --- Kunst en technologie --- Kunst en wetenschap --- Digitale kunsten ; vrije --- Kunsttheorie ; over kunst, wetenschap en digitale cultuur --- Vermeulen, Angelo °1971 (°Sint-Niklaas, België) --- Belgische kunstenaars --- E-cultuur --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- departement Beeldende Kunst 08 --- hedendaagse kunst en cultuur --- Computers and civilization. --- Art and computers.
Choose an application
BMLIK
sociaal-Culturele sector --- management --- cultuurbeleid --- België --- kunstbedrijf --- Sociology of culture --- concurrentie --- Business policy --- Art --- cultuurmanagement --- Performing arts --- Audiences --- Belgium --- Statistics --- cultuur --- kunst --- 600 Cultuur --- Cultuurmanagement --- S20090069.JPG --- 008.1 --- Kunsten --- Kunst en cultuur --- Concurrentie --- Cultuursociologie --- Management --- Kunst --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- art [fine art] --- management. --- cultuurbeleid. --- België. --- art [discipline]
Choose an application
In dit boek wordt een helder en goed leesbaar overzicht geboden van de islamitische filosofie voorafgaande aan de moderne tijd. Respectievelijk komen denkers uit het Arabische Oosten/Midden Oosten (vanaf al-Kindi), Iran (Avicenna) en het Arabische Westen (met o.a. Averroës) aan de orde, alsmede al-Andalus/Spanje. In het hoofdstuk over de late middeleeuwen komen Sohrawardi en Ibn al-'Arabi ter sprake, die meestal alleen met de mystiek in verband worden gebracht. In 'Herfsttij en renaissance' worden de laatste inzichten omtrent Ibn Chaldoen besproken. Het werk bevat tevens een aantal passages over joodse denkers met een islamitische achtergrond en over islamitisch India. Om de niet met de Islam bekende lezer van dienst te zijn wordt in dit boek ook nog eens een beknopte en verdienstelijke inleiding in de Islam, de Griekse filosofie en de Iraanse traditie gegeven. Het denken wordt telkens in de historische context geplaatst waardoor een vrij levendig, goed toegankelijk relaas ontstaat
Islam --- History of philosophy --- #KVHA:Taalkunde; Arabisch --- #KVHA:Cultuur; Arabisch --- #KVHA:Filosofie; Arabisch --- #KVHA:Islam --- 217.1 --- islam --- geschiedenis --- filosofie --- islam - geschiedenis --- Filosofie --- philosophy --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Godsdienst --- Cultuur --- Tekenkunst --- Media --- Kleuter --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- #breakthecanon
Choose an application
Het bijzondere aan dit boek is dat het weliswaar gaat over techniek, maar dat het ook en vooral een pleidooi is voor het werkelijke leren: het leren dat uitgaat van nieuwsgierigheid en verwondering. Bij het werkelijke leren heeft de leraar een hoogst belangrijke rol: niet als degene die vanuit deskundigheid aanreikt en uitlegt, maar vooral als degene, die in een constante dialoog met de lerende samen in verwondering kijkt naar alle mogelijkheden die mensen in de wereld hebben en al ontwikkeld hebben. Het boek wil aantonen dat een leraar fouten mag maken, als hij zich bewust is dat techniek mensenwerk is en dat hetgeen wij nu weten en kunnen t.a.v. techniek alleen maar tot stand is gekomen doordat vorige generaties niet bang waren om dingen uit te proberen en leerden van hun fouten. Techniek is dan ook een avontuur, het is onderweg zijn. En dit onderweg zijn betekent ook dat je allerlei onverwachte zaken tegenkomt die niet alleen voor de nodige verrassingen zorgen, maar het ook nog eens spannend maken. (Bron: covertekst)
Didactics of technology --- techniek --- Didactics of primary education --- Technical education --- Curricula --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- #PBIB:+111.84 --- basisonderwijs --- technologische opvoeding --- Lager onderwijs --- 476.5 --- Nieuwe leren --- Techniek --- Technologische opvoeding --- 476.-9 --- 476.1 --- Basisonderwijs --- Controle --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 111911.jpg --- Techniek ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- Natuurkennis --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Technologische vooruitgang --- Wereldoriëntatie --- Onderzoekend leren --- Techniek (wetenschap)
Choose an application
Geen ander schepsel dan de mens is zozeer in staat om zichzelf voor de gek te houden. De titel van dit boek wil ons vertellen dat ons dagelijks leven niets anders is dan een show die zich afspeelt in onze hersenen. Onze hersenen hebben het talent om een fantasiewereld te scheppen. Ze moeten wel. Mensen die niet in staat zijn te dagdromen worden hopeloos depressief. De omvang van ons talent tot simuleren is dermate groot, dat we zelfs in staat zijn om net te doen of wij bestaan. We simuleren een 'ik'. In dit boek laat kunstenaar Theo Jansen zien dat de verbeelding van het 'ik' een instrument is in de evolutie. We hebben dit instrument nodig om zelfzuchtig te zijn. Zonder verbeelding van het 'ik' is geen zelfzucht mogelijk. Vanaf 1990 is Theo Jansen druk bezig met het maken van nieuwe vormen van leven: zijn strandbeesten. Deze beesten zijn niet gemaakt van eiwit zoals de bestaande vormen van leven, maar van een ander oermateriaal: elektriciteitsbuizen van pvc. Skeletten gemaakt van pvc-buizen zijn in staat te lopen. Ze krijgen hun energie uit de wind en de strandbeesten hoeven dus niet te eten zoals gewone beesten. De evolutie van de strandbeesten strekt zich uit over vele generaties, tot ze leerden de stormen en het water van de zee beter te overleven. Uiteindelijk wil Theo Jansen deze beesten in kuddes uitzetten op de stranden. Door op deze manier de schepping over te doen, hoopt hij wijzer te worden wat betreft de bestaande natuur: je ontmoet namelijk dezelfde problemen als de echte schepper. Dit boek verhaalt over zijn ervaringen als God. Het is niet gemakkelijk om God te zijn, je krijgt veel teleurstellingen te verwerken. Maar de weinige keren dat iets werkt, ben je als God zeer gelukkig.
Jansen, Theo --- Beeldhouwkunst ; bewegende sculpturen ; 1990-2007 ; Theo Jansen --- Jansen, Theo °1948 (°Scheveningen, Nederland) --- Beeldhouwkunst ; strandbeesten --- Beeldhouwkunst ; materialen ; buizen uit pvc --- Beeldhouwkunst ; beeldhouwers A - Z --- 73.07 --- 7.07 --- Kunst en technologie --- DVD's --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Contains audio-visual material --- Ontwerpen. --- Kunst --- Art
Choose an application
72
Didactics of technology --- lager onderwijs --- technologische opvoeding --- wetenschappelijke proeven --- Didactics of sciences --- techniek --- Didactics of primary education --- #PBIB:+111.84 --- mens en techniek --- natuurkunde --- proeven --- 478.9 --- natuurkundige proeven --- 532.5 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- 476.5 --- Beweging --- Elektriciteit --- Evenwicht --- Experimenteren --- Geluid --- Hersenen --- Koude --- Licht --- Lucht --- Magnetisme --- Natuurkennis --- Natuurkunde --- Proefjes --- Proeven (wetenschappen) --- Spiegels --- Warmte --- Water --- Wetenschap --- Zintuigen --- Handboek/cursus --- 476 --- 478.7 --- Natuurkennis; ba.o. --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Natuurkundige proeven --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- Didactiek van de wetenschappen --- Didactiek van de technologie --- Didactiek van het lager onderwijs --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- natuurwetenschappen --- Natuurkennis; ba.o --- Fysica --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Choose an application
l: 'The great Arab conquests : how the spread of Islam changed the world we live in'
History of Asia --- middeleeuwen --- Islam --- History of Europe --- History of Africa --- anno 700-799 --- anno 600-699 --- Mediterranean countries --- 925.9 --- Midden-Oosten --- Arabische cultuur --- geschiedenis --- #GGSB: Geschiedenis (niet Europees) --- #GGSB: Islam --- geschiedenis - Middeleeuwen : overige onderwerpen --- History --- Islamic Empire --- Civilization --- Foreign relations --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Geschiedenis (niet Europees) --- 933 --- islam geschiedenis --- Arabië geschiedenis --- Moyen Age
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|